Sommarlov dag 9 (Dagen innan midsommar)

Hej!
Denna dag har som sagt varit en ständig jakt på pappas nycklar som varit borta.

Tidigt imorse så hörde jag pappa skrika om att han var försenad. Somna om, du hör inte. Få dem inte att se att du är vaken. Det var det som repeterades i mitt huvud där jag låg still i min säng, skylldig. Kvällen innan hade jag lagt pappas telefon i vardagsrummet i ett desperat försök att komma in på internet. Jag skulle ha lagt tillbaka den, men glömde, hoppsan!

I alla fall så somnar jag om någonstans där. Drömmer en underlig men ändå en rätt bra drom. Skulle bli rätt bra som film tror jag... Har nu halvt glömt bort den, undrar vilka influenser som lett till den. Har mina aningar.

Jag vaknade hur som helst än en gång av pappas sura röst, detta är då ett tag senare. Han gormar något om hans nycklar och skriker på mig att jag ska hitta dom. Jaja tänker jag och knallar upp. Han försvinner raskt ut genom dörrn och återgår till jobbet. Jag ger upp och sätter mig vid datorn och lyssnar på en underbar låt...

Tillslut, vid 14 tiden så tar jag mig i kragen och ser till att hitta nycklarna. Städar faktiskt hela lägenheten, men det är först då jag ställer in ketchupen i skafferiet som jag hittar dem, i ett hörn, i köket. Och där var jakten på de försvunna nycklarna avklarad.

Sen har lillebror och jag varit i centrum, nå turkar kaxade lite med oss... Men vi återvände i alla fall hem efter att ha uträttat vårat ärende. på vägen hem ser jag två hundrädda typer som vi mött förut som glodde illsket och challe vrålar "Hunden är lös, hunden är lös" åt som, så kul det va =) 

 Och väl hemma kirrade jag pannkakor. Världens bästa. Därefter kom pappa hem och så har jag spelat lite gitarr och grejjer samt att charlie lämnat oss. Fett skönt! =)

Kvällen blir lugn, och imorrn ere midsommarafton, denna kommer dock inte bli som vanligt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0