Sommarlov dag 8 (Onsdag)

Denna dag så vaknade jag klockan helv sju och gjorde mig i ordning för ett äventyr till nyköping. Men först behövde jag pengar, så jag fick skjuts till mamma. Efter det så blev det rusch till bussen som skulle ta mig till älvsjö. När jag kom till bussen kom även mamma brännandes förbi på hojen.

Väl framme i älvsjö så blire vänta, vänta... Tåget är försenat. Men tillslut kommer det och jag tar mig till södertälje. Klockan 8.30 är jag dock framme och möter Sara vid en bänk utanför pressbyrån. Sedan sitter vi där ett tag tills det börjar bli dags för att dra.

När bussen väl kommer så säger Sara att hon vill ha en biljett och så börjar busschauffören (som för övrigt var utlänning) skrika och göra allt komplicerat. Han menar på att eftersom att hon ska fylla 19 detta år så ska hon betala fullt pris. Tillslut så får hon köpa biljetten för ungdoms pris och han räcker henne en broschyr som han tycker att hon ska kolla i.

Vi sätter oss ner och kollar i den, men där står det att ungdomspris gäller tills den dag man fyllt 19. Men men, inte orkade man bråka mer.

Det tog inte speciellt lång tid innan vi var framme i tystberga och hoppade in i den vita mini vanen, fylld med barn. Det är en sexbarns mamma vid namn Maria som ska lämna ifrån sin häst på inskolning. Vi kommer snart fram till gården där Sara tittar på hästen, Edu Will.

Det var en riktigt fin häst, sprallig. Han ryktades och så gick vi på en sväng. Det tragiska var att han som liten hade blivit riktigt vanvårdadm vilket inte var så kul. Men helt klart en fin häst.

När vi var klara med det så blev det full rulle efter fåren som smet. Maria, vallade smidigt in dom med sin fyrhjuling och lilla sonen bakpå. Lite häftigt att se. Efter det så blev det fika med alla barnen samt hennes väninna och två barn. Det var trevligt faktiskt.

Strax innan halv två så blev vi skjutsade till busshållplatsen, där sedan bussen kom. Och resan gick hemmåt. Ett litet stopp i vagnhärad där vi letade efter toa och busshållplats, samt tog en glass och sedan fortsatte hemmåt.

På vägen hem höll jag nästan på och somna och jag gäspade konstant... Men skönt var det dock när pappa kom och hämtade mig i älvsjö och snabbt kom hem till den efterlängtade toaletten =)


Stationen i vagnhärad som inte hade nån fräsch toalett! Inge papper för den delen heller...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0