Sommarlov dag 10 (Midsommar)

Ja det vart ju inte en riktig midsommar för min del, inge midsommar dans och inte heller någon midsommar mat... Men men det kan ju inte alltid vara som man vill.

Jag vaknade hur som helst klockan kvart i tio och ringde min mor och bad henne komma och hämta mig. JAg hann klä på mig och duscha och sminka mig och kirra håret innan hon kom. Men inge frulle. Det blev först när jag kom hem till mamma som jag fick i mig frukost, toast?!... Ja lite knasigt kan det vara ibland.

Kusinerna kom mitt i frukosten och därefter så drog vi till högdalen för pengauttag och frukt. Jag köpte bigaråer och challe & mamma köpte jordgubbar, medan familjen bettna köpte nektariner... Sen åkte vi vidare, med fanny i vår bil. JAg frågade mamma på vägen om hon inte hade lust och köpa en 8 rok på wasagatan för 16 miljoner, men hon var inte så på på förslaget, tyvärr!

Men vi kom i alla fall till djurgården, men inte ville vakten släppa förbi oss, även fast mamma sa att vi skulle till skandic hotell, fast i och för sig så höll inte lögnen, då hon erkände... Men vi letade parkeringsplats och hittade en, men det gjorde inte de andra. Men vi hoppade ut och begav oss i alla fall, gåendes, bortåt mot allt annat. Och då var bomen minsann öppen.

Mamma frågade då varför vi inte fått åkt in, vakten svarar "För, för 15 min sen var den stängd" jahaja, det menaru inte. Han berättade hur som helst att 60 bilar till skulle få åka in och paniik blev det med att ringa robban. Men inte svarade han trots att alla ringde. Sen i slutänden så fick vi tag på honom, då hade han redan åkt förbi... Men kul!

Mötesplatsen blev toaletterna utanför grönan. Där alla sprang in och ut. JAg tog upp telefonen och ringde 118118 för att få reda på skansens númmer för att sedan få reda på om man fick ha med sig hundar där. Svaret blev nej, så lilla Milo fick ligga kvar i bilen.

Därefter väntade vara en lång kö till skansen innan vi kunde kolla på alla djuren... Det kändes dock lite onödigt att titta på sånt som katter och kaniner menmen, det hör väl kanske till ... Undra hur många gånger vi har sett dom där djuren?
I alla fall så avslutades skansenbesöket med en glass, gott vare =)

Därefter så letade vi restaurant, men vi hamnade i nynäshamn. På freja. Helt okej, men jag fick ingen broccoli =(
Där blidde jag besviken, men annars så vare bra. Vi åkte nu på jakt efter en godisbutik för att köpa nå gott, men där hamnade vi i högdalen på vi av alla ställen... Men men godis hade dem.

Hemgång och så blev det tjockisätande samt spel. Vi spelade lite jeopardy där jag inte vet vem som kammade hem vinsten, och därefter barngeni där jag vann. Sen så skulle bettna folket hem och dom skjutsade mig till pappa.

The end!


Fin uggla som äntligen kollade in i kameran =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0