230109

Hejsan

Idag vaknade jag klockan halv åtta, och började göra mig i ordning för att åka iväg och åka långfärds skridskor. Det var bara å äta frulle i stort sätt, sedan var man typ klar med allt å kunde gå.
Jag mötte jessica och becka uppe vid busstationen. Bussen skulle gå 25 men började inte köra förns 30, och det kändes lite stressat. Men busschauffören var väldans snabb så vi hann.
Därefter, i farsta så bytte vi buss och sen, tillslut kom vi fram till drevviken där vi skulle åka långfärdsskridskor.



Väl framme så fick vi dock vänta på lärarna, anders och annika, men de kom tillslut och sen så blev det på med skridskorna. 
Till en början var det ostabilt, man fick även sendrag i fötterna pch det var inte skönt. Cissi hade lite problem med skridskoåkandet samt att skridskorna inte satt bra.
Det tog ett tag innan lärarna ens märkte nåt, och gjorde nåt åt hennes skridskor. Men sen vare fortfarande tekniken som var lite krångel dock så då fick hon ett par stavar av anders och sedan hjälp av annika.
Klassen drog iväg medans vi, alltså jag cissi och annika åkte lite saktare frammåt. Men tillslut kom becka farandes och hade ont, och så följde jag sedan henne i färd mot de andra sedan. Saken var bara den att så fort man började komma närmare de andra så åkte dom längre bort.



Jag och becka satte oss så småning om ner och väntade in de andra, för att äta lunch. Och sedan när de andra kom tillbaka så vare bara på med skridskorna och så åka mot lunchstället. Jag hade åkt skridskor hela vägen fram om det inte vore för att de där jävla fanskapen till skridskor lossnade, så jag tog av mig dem och gick.

Vi åt ett tag och både cissi och jag fick panik när anders och annika började prata om att de tre sista som inte badat isvak skulle göra det (alltså jag cissi och nån till). Det kändes ju otroligt mysigt med tanke på att vi eller jag i alla fall frös som en galning vid tillfället och sen om man skulle bada... Det kändes inte rätt.



Men snart bar det av igen och jag och cissi tog det i ett lugnt tempo. Annika drog iväg och så tog jag initiativet å lära cissi å åka skridskor. Det gav resultat och tillslut så gick det galant. Vi vände och snart så kom jessica och becca förbi susandes. Och så skulle cissi då plötsligt ta av jackan.

På grund av vårat lilla avbrott så kom alla genast ikapp och det kändes en aning stressat, men tillslut kom vi ju i land, och skönt var väl det. På med sina egna skor och så dumpa alla andra grejjer i anders å annikas bilar. Vi behövde inte bada isvak och inte heller vänta så länge på bussen.

Jag åkte direkt efter till pappa och tog med mig hunden till mamma, sen så blev jag hämtad därifrån vid 17.30 kanske och så åkte vi och handla. Och nu alldeles nyss faktiskt så var vi ute och lekte med hunden, och han är så jäkla duktig och väldans spänstig så som han hoppar över staket och massa skit.



Nu sitter jag framför datorn och ögonen går i kors så det blir väl läggdags snart.
Men det där var väl allt för idag så hej hje

// Micaela

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0