210109

Ännu en ny dag har kommit, haha det känns så monotont å skriva samma sak hela tiden så jag börjar få lite problem med å börja detta shit.

Men å andra sidan så kan man ju skippa det där hej hej också.

Dagen idag har väl varit såhär typ;
Jag klev upp vid halv liksom, framsteg aha. Lätt imponerad iaf. Men i alla fall så satte jag mig i soffan och halvsov, inte lika nice som innan, men helt ok. Åt lite frulle och sen när jag hade en kvart kvar så stressade jag once again. Det har liksom blivit en vana, och kommer väl alltid vara så.

Men hur som helst så blev det rush till bussen, å jag hann, vill ju inte skryta direkt men jag må erkänna att jag är ganska skicklig på det där. (Peppar peppar, ta i trä (eller vad det heter) ...) Men så hittade ja jessie idag också, eller nåt. Men i alla fall så åkte bussen mot skolan (ovanligt), och sedan gick vi till hallen (också otroligt ovanligt).

Folket fick sticka ut och springa, mina knän strejkade och istället så fysade jag lite, faktiskt ganska bra, kom på lite grejjer liksom. Fantasin kanske inte är så dålig ändå (... eller kanske). Men i alla fall så fortsatte jag med fysandet under handbollen, där var det dock inte lika bra.

Efter handbollen (som höll på 6 min för mycket) så blev det dags för gymnastik. Till en början visste ingen vart vi skulle va. Men sen så blev vi instruerade att vi skulle spela rollboll med ettorna. Det började med att annika skällde ut halva id1 på grund av vissa omständigheter, men sen så spelade vi rollboll.

Rollboll är ett spel eller en lek som går ut på att man spelar vanlig fotboll men att spelarna har olika roller som de ska spela. Som ex. Zlatan, Beckham, stjärnan, dyrkaren, dribblaren och så vidare...
Det va riktigt roligt med dom som riktigt levde sig in i sina roller så som olle och ida, jag och cissi va lite mer, ja vad ska man säga?... Vi gjorde helt enkelt inte så mycket.

Jag var ju då dyrkaren och skulle springa efter viktor och dyrka honom, men till en början hade jag inga skor och fann det väldigt svårt att hänga efter honom, samt att jag inte ville bli nertrampad av alla med skor, som jagade bollen som galningar. Så jag var lite passé, eller vare heter.

Tillslut tog det slut, visst jag gillar faktiskt fotboll, men inte under dessa omständigheter. Men i alla fall så gick vi till omklädningsrummen och diskussionsämnet blev "rumpor". Fråga mig inte hur nån kom på å prata om det, i have no clue.

Stress, stress eller inte så mycket denna gång och sen gick vi till matsalen. Vad skulle man välja pirog eller köttfärslimpa och potäter ? jag tog båda, ska inte säga vad jag tyckte men men.... Det tog väl ett litet tag innan vi va klara, å så bar det av emot skåpen.

Matte vare nu, och till min stora förvåning så hajjade jag (hajjar som hajjar). Men det tog inte lång stund innan jag blev trött. Så blev det lite flummigt, och cissi ritade med sina naglar i min bok samtidigt som jessica också tog sig friheten till att rita i min bok, din lilla ..... !!

Efter lektionen så stormade klassen ner till nåt förråd för att hämta lite grejjer till skridsko grejjen på fredag, tog bara en väska och så tar jag skridskor imorn. Annika skulle ta med ispiggar till mig å cissi sen på fredag också så de va nice.

Därefter bar det av hemmåt. Jessi åkte tååg, så jag fick åka buss med becka. Sen så hämtade mamma mig i highvalley och nu är jag hemma, ska snart plugga. Sketa roligt.


Så vare med det där, lite tråkigt inlägg utan bilder, men ska fixa lite pics sen när jag får the camera. =)
Nu drar jag !!

// Mickan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0