Trött ...

Mmm... Jag låg och sov så gott denna morgon. Helt underbart. Men så ringde pappa, och tur var väl det. Jag tittade genast på klockan och paniken spred sig. Ja där låg jag och sov och min tunnelbana gick om tio minuter. Till en början så ville jag bara somna om, men det gjorde jag inte.
   Jag flög upp ur sängen och klädde på mig kläderna snabbare än någonsin. Som tur var så hade jag kvällen innan plockade ihop kläder och packat träningsväskan. 
   Utan frukost så klev jag ut genom dörren. Men gisses, jag hade inga nycklar. Vart kunde dom vara?
Jag rev ur alla kläder ur tvättluckan, men icke. Sedan så hittade jag dem tillslut inne vid tvättmaskinen. Jag kunde pusta ut för den sakens skull, men jag hade ju brottom som sagt. Jag vill väl inte påstå att jag sprang direkt men jag skyndade mig väl lite. Innerst inne hoppades jag nog på att jag skulle missa tunnelbanan så jag kunde gå hem och sova igen.
   Jag kom till perrongen och där stod tåget. Attans.

   Några minuter senare så befann jag mig i högdalen. Men klockan blev allt mer och mer, men den dära jessica syntes inte till. Bussen kom och så hoppade hon fram ifrån sitt gömställe. Sicken lustikurre. Vi hoppade på bussen och mötte becca och hilena, skoj skoj. 
   Jag måste bara påpeka att bussarna inte är de bästa i det här landet, i alla fall inte på vintern. Den hade lite komplikationer med backarna längs vägen. Men tillslut kom vi fram.
  Jessica hade klantat sig lite igår på träningen och blivit halta lotta så jag fick en fys kompis. Inte för att det blev speciellt mycket gjort.
   Det roligaste på träningen var väl endå när en där sa "Jag brukar aldrig fysa, för jag vill inte ha träningsverk i rumpan", ja det var väl ändå lite roligt. Men sen så gick vi och duscha. Tack och lov så blev det ingen sångstund denna gång. 
  
   När vi var klara så hade vi "bara" 20 min på oss att hinna till klassrummet, skulle vi hinna? Jo men det gjorde vi i alla fall. Suss pratade lite om massa grejjer och sen delades vi in i grupper, de grupperna som skulle hålla lektion tillsammans. Jag hamnade med ida, så det var bra. Fasade lite för att hamna med nån jag inte brukar umgås med. Men icke, tack och lov.
   Vi började planera, till och med under lunchen så planerade vi lite. Och nu har vi bestämt vad vi ska göra. Sen så efter lunchen så väntade nån alla hjärtans dag konsert i 20 min.
   Det tragiska var ju att de inte var så duktiga på att sjunga och inte heller kunde de låtarna, men det höll ju bara på i 20 min så tack och lov.
   Vi gick och hade matte å sen var skoldagen slut, sen har inte så mycket mer hänt.


Jag har också lärt mig polska. Cissi skrev att jessica var en kurva. Ja och det kan ni ju lista ut vad det var.

Tjolahopp!
// Micaela


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0