Oh crap it's monday ...

Trotts att det är mamma vecka så vaknade jag upp hos pappa. Jag var pigg och gla, men hade inget emot att sova lite mer. Men skolan väntade. Så på mina hela 20 minuter jag hade innan tuben gick så hann jag packa väskan, jag hann klä på mig och äta frukost och allt annat.

Tillslut bar det av mot centrum och tuben. Det är så jäkla knasigt asså, men varje gång jag ska åka till skolan så kommer jag dit när det är 3 min kvar, lite skumt. Men i alla fall, jag tog med mig morgonens tidning och läste hela vägen till högdalen.

Jessica kom dit och sedan bussen. Å så for vi mot skolan och hallen. Ja och tillslut så satt vi där i mörkret i hallen. Skulle jag träna eller skulle jag inte? Jo det skulle jag. Men självklart när jag för en gångs skull ska träna så kommer inte handbollstränaren. Japp.



Det blev lite egen handbollsträning som Kajsa och Hanna höll i. Det gick ju ganska bra och efter en timme handboll så väntade en timme fys, eller löpträning med Anders.
Jag vet inte vad jag ska säga om det. När det va nå grejjs så gick jag i alla fall och hjälpte jessica med å bära tillbaka lite vikter. När vi kom med femmorna så sa jessica något om att man inte skulle lägga femmorna på de större vikterna, men jag gjorde det ändå och ifrågasatte varför inte? Det var ju ändå inte vårt problem när allt kom till kritan. "Men vi fick ju flytta på massa vikter..." nånting sa jag. Men saken var ju det att det flyttades på en femma och för det andra så var det jessica som flyttade på den så jag kom på att jag överdrev det där lite och så vidare...

Sedan så vare slut och vi gick och duschade. Innan jag visste ordet av så stod både Jessica och Cissi och skrek om nån 12 eller 13 åring som hade blivit pappa. Jag måste väl dock påstå att jessica var mest upprörd. Och sedan så övergick samtalet till något annat.

(http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/news/article2233878.ece)

Det blev lunch, biffstroganoff och ris samt plättar och sylt de va gött. Sedan så var det dock lite roligt, jag har ju lärt mig polska eller i alla fall ett ord "Kurva", och så sätter sig några polska snubbar vid bordet bredvid oss och pratar polska. Och det roliga va att dom hela tiden sa det ordet jag kännde till så jag och cissi satt och skrattade.

Sen så lånade jessica en bok och så drog vi till klassrummet för att ha nk. Och så helt plötsligt kommer läraren och så ska vi ner till nån sal och bygga nån mockajäng. Där blir jag indelad i en grupp med Lars och Jessica haha det gick ju bra, haha eller jag venne.

Sen så vare lektion med Eva, det är väl alltid kul eftersom att hon är ganska udda om man säger så. Det blev lite olika diskussioner sinsemellan henne och andra elever. Just den med Carro var lite skoj, Carro påstod att barn kunde födas drogpåverkade och Eva stod och nekade det helt. Men sen så blir ju carro lite illsk och tar fram information som stödjer det hon säger och Eva blir ju lite knäckt. Kul.

Därefter blire film och det avslutas med läsning. Jag hatar läsning, men det var dock inte långvarigt. Sen så gör jag prov och det funkade trots min "enorma" plugg insats. Sen så kom mamma och challe och hämtade mig i centrum och vi åker till pappa och hämtar datorer och andra grejjer.

Nu sitter jag här, fryser och skriver ett litet inlägg. Men nu e jag klar, ska kolla nå skoj på datorn cå cya.


Vill ha sommar =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0