Pappa 50 bast och skolstart...

Ja denna morgon väntade minsann skolan. Klev upp klockan 6 för att hinna duscha och allt annat. Underskattade tiden dock så jag hann inte äta så värst mycket frukost. En liten knäckemacka blidde det i alla fall.
Efter det så sprang jag eller i alla fall skyndade jag mig till tuben. Tuben kom efter ett tag och sen befann jag mig i högdalen och väntade på bussen.

Hundra år senare så kom 167an som då visserligen inte var min buss hoppade jag på. Väl ombord såg jag en skymt utav 165an så jag hoppade genast av igen och väntade på den. 167an åker då och 165an kör fram. "Den här bussen går inte, den är trasig" vräker busschauffören ur sig. Nej men toppen. En utav dom som skulle med 165an blev genast riktigt illsk. Men men inget man kunde göra åt det, det var bara att le och gå och sätta sig på bänken och bläddra i en tidning.

När jag läst tidningen ungefär tre gånger så kom bussen. Såg även att svenskaläraren sara satt på bussen. Morsade dock inte, fråga mig icke varför. Jag satte mig i alla fall långt fram och fortsatte läsa min tidning, kanske att man hade missat något.

sen var jag framme i farsta c, då började lite av ett dilemma. Visste att bussen skulle gå kvart i från centrum men vart fasen var busshållplatsen? Jag hade ju 45 minuter på mig att lista ut det så jag orkade inte riktigt bry mig än. Började knalla omkring i centrum. Kunde nog ha listat ut att allt var stängt men men man kan ju alltid kolla. Sen så gick jag och satte mig på en liten bänk. Och vips så när jag vände mig om så uppenbarade sig hållplatsen jag letade efter. Fett coolt asså! Eller inte...

En halvtimme senare plus en liten bussfärd med massa ettor så befann jag mig på ågesta gård. Finally. Så kommer man där och möter carro, robbin, suss och nej men ere inte svenska läraren Sara som satt på samma buss som mig. Tvingades i alla fall bära all festis, det var faktiskt rätt tungt efter ett tag och mina armar domnade bort en aning. Men hur som helst så fanns nu alla på plats och vi började med våra små lekar.
Schemat för dagen såg ut såhär;


  1. Golf
  2. Klättring
  3. Lunch
  4. Byggklossar
  5. Spindeln
  6. Avslutning


Det var rätt nice när allt var slut, fick dock sitta kvar ett tag innan vi fick gå. Sen så skulle inte bussen gå förrns 15.20 så då tiggde man skjuts. Pappa kom och hämtade mig och vi åkte till farsta c. pappa uträttade ärenden medan jag sprang och köpte en prinsesstårta samt blommor till gubben.
Sen blev det gemensam shopping på ica.

Nu är man då hemma och till kvällen så blir det lassagne samt att vi ska typ hyra någon film och sen tårta ofc. Litet firande av gamla pappa, höhö.
Så så ere!

Detta blev ett litet inlägg, tänk om jag hade nämnt minsta lilla detalj, ja då hade det blitt långt vettni!



Tårtelitårta!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0