En födelsedag och lite matcher... samt en konstig skol dag...

Ja kan först och främst berätta om min lilla helg när jag nu ändå sitter här. I lördags så vaknade jag och insåg att det var min födelsedag, sjukt besviken var jag på att man inte hade den där känslan som man hade när man va liten. Men man kanske växer ifrån sånt, tråkigt i sånna fall. Men men jag satte mig brevid challe och richard i soffan och började ifrågasätta vart fan "kanalväljaren" var någon stans. Men inom kort så drog dom och jag hittade fjärrkontrollen och kollade lite på yoghi yuo haha stavningen e så fin ^^ men iaf. Sen så åt jag lite frulle och sen så åkte jag och pappsen till högdalen för att kollapå challes match. Denna dag åkte de små pojkarna på stryk av sköndal som hade plockat ner ett lag i en högre division, lite dåligt såntdär. Men inga sura miner för det. Pappa tog en tur till farmor och jag passade på att skriva inköpslista till kvällens bakande.
Sen åkte vi och handlade lite och sen så åkte vi hem igen. Sen helt plötsligt ringde min kära morbror och hans familj och berättade att de var i sthlm och kollade på köksluckor och då tänkte komma förbi på lite fika. Så då blev det high life här hemma och alla började vrålstäda, och mamma åkte och köpte fika.
Sen cirkus en timme senare kom dom, och dom hade bara åkt från länna (snacka om total förvirring).
Men i alla fall så vare dags för fika och mitt i fikat kom lilla fredrik och trodde att han skulle få baka men så vare inte, inte än iaf. Det uppstod en total tystnad runt det lilla bordet och jag försökte få folket att prata men man fick väldans länga svar, men alla skratta iaf. Sen gick vi ut och spelade fotboll, och lika snabbt kom vi hem igen. Sen så började jag och fredrik inse att tiden höll på att försvinna och gick därmed till köket för att påbörja en evighets bakerier. 3 timmar senare var vi äntligen klara och jag hade ont i fötterna och mådde lite halv illa och fredde gick hem. Jag gick härmed nu och lade mig.


Dagen efter vaknade en halv glad micaela, som nu var påväg till farsta hallen för att kolla på sitt lilla lag när de spelade handboll. Sen efter det så åkte hon och köpte guitar hero, sen vare städning och ombyte som gällde. Jag skulle tydligen chockera släkten med lite normala kläder (fick inte ha tränings överall) så drog på mig ett par svarta strumpbyxor med hål i och lite annat, alltid blev dom väl chockerade. Sen så kom dom liksom *suck*. näe men jag fick lite presenter av mormor och ove och sen kom kicki och kusinerna. Fick lite av dom med, sen fikade vi och kollade på bilder på datorn, bl.a. jessicas fina bild. Sen spelade vi lite guitar hero också, ove blev mäktigt impad och det var nästan snudd på att han åkte och köpte ett han me. Sen så höll det på så ett tag tills alla började bege sig hem. Erika ville inte åka hem, hon ställde två krav som jag nu fick höra så där i efterhand, antingen skulle hon stanna eller så skulle jag följa med dem hem. Men inget av det blev av så får väl åka till den lilla flickan på fredag kanske, om jag nu ska till stallet på lördag så kan jag ju underlätta med att komma lite närmare. Men i alla fall så gick resten av kvällen ut på att spela guitar hero och sen åka och kolla på en till handbollsmatch. Jag fick även låna cassens naturkunskaps bok så jag kunde plugga lite till dagens prov, cooligt värre. Sen så åkte vi hem och så hoppade jag i kojjs.

Idag hare vart skola, först lite handboll och sen lite själv plugg på os temat och sen maturkunskaps prov. Därefter så åkte mamma och jag till handen och jag köpte ett par brallor. Sen hem och nyss var jag på promenix med mina föräldrar liksom finfint.


Så ere, skriver kanske imorn så folket blir lite nöjda.

hejhej

Kommentarer
Postat av: Daisy :D

asså.. de va ju inte lite pinsamt runt dedär bordet :P

Du kunde vell iaf ha sagt att han skulle komma :P xD

o ofta ni börja storstäda bara för att vi skulle komma ?! :P xD

såndär e mamma också :P hahahah

o duu! tönt kan du va med :D <3

2008-09-23 @ 19:24:34
URL: http://daisyahlstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0