Helgen

Denna helg har vart lite mykt häst, har nog inte ett plagg som inte stinker häst.
 
I fredags så var jag först i skolan och hade historia, sen efter det så drog jag hem och sen bar det av mot bosön (kommunalt). Sen så tränade jag och fick ström i mina ben, det låter mer dramatiskt än vad det är. Sen så fick jag vänta i en helvetes lång tid och jessica hade ingen lust att underhålla mig samma där med pappa, men myggen däremot är nu anledningen till att det kliar överallt. Men tillslut så fann jag guldet vid regnbågens slut, med andra ord så kom bussen och jag kunde börja röra mig mot stallet. Väl inne vid t-centralen så har jag 45 min på mig innan mitt tåg ska gå eller åka, så jag som då frestat mig själv med tanken på en subway macka går med raska steg längs vasagatan till min lilla restaurant. Väl framme är det enda jag kommer ihåg hur gubben som kirrar mackan pratar svengelska "vill du ha en drinka?" liksom whaaat? ...
Sen så går jag till t-centrelen igen, med lite omvägar. Sen så velar jag om vilken upgång jag ska ta, gick väl ner för trappan circa två gånger. Sen så var jag nöjd, värre va det med min träningsvärk. Sen tillslut kom tåget, jag tog en sittplats och så var jag nöjd. Bortsätt från att det var så mykt folk på tåget.
Tillslut var jag i vh, och när man har 20 min på sig så kan man få en lysande idé, vilket innebär att man går och köper tre morötter, en till hungriga mig och två till hästen.
Sen sitter man på en buss i hundra år och hoppas på att det inte ska regna, när man kommer till stallet och hämtar grimmskaftet och är påväg ut till hagen så börjar det ösregna. Jag och hästen klev några minuter senare böta in i stallet. Sen var jag helt plötslig klar med mitt och så skulle jag gå till bussen som jag antog skulle komma kvart över, men jag orkade inte kolla på lappen med tider i fickan. Väl framme vid busshållplatsen så fick jag reda på att bussen ska gå 45, nämen jippie, dags för kvällsmat? Jag satte mig och åt och 30 min senare satt jag blöt på busen och en 16 min efter det stod jag blöt på min mosters veranda. 
Sen blev det tv tajm och sen vare liksom godnatt. 

Min underbara lördag så startade jag ett project, eftersom att vädret var som det var så hade jag hoppats på att få sitta inne hela dagen. Till en början så satt jag och pusslade lite, i hopp om att slippa åka till stallet. Men jag hade ju lovat och så hade man två småtjejer som så gärna ville med, vad kunde man göra? Blöta skor på, stinkande brallor på, stinkande tröja på, och sen villes regnjacka som gick ner till knäna på. 
Sen så gick vi till bussen och helt ovanligt så fick vi vänta. Sen åkte vi till stallet och alla hästar stod inne och knapra hö. En lagom glad disa blev utsläpad och fick kratsade hovar av min kusin och sen så satte jag borstar på tork. Sen återstod en och en halv timme innan bussen kom så vi började improvisera, först gick vi och klappade alla hästar, sen drog vi ut disa igen för att ha lite teori och praktik för de små, jag lärde erika hur hon skulle få upp hoven när hon skulle kratsa utan att ens röra den. Sen så klappade vi hästarna lite mer, sen gick vi ute på vägen och räknade maskar.
Sen kom bussen och vi åkte hem, sen åkte små tjejerna till minilivs och sen åkte familjen ohlson/ahlström till hooks china restaurant i nynäs.
Sen vare hem och kolla på nån dans grejj och sen nattinatti.

Idag klev jag upp 07.30 för att hinna med min buss, jag åt frulle och såg till att ha allt med mig och sen sa jag byebye till mina kusiner. Sen gick jag genom den läskiga skogen, sen väntade jag på bussen. Sen var jag i stallet och mockade ut och grejjade. Sen lastade vi på grejjer och sist men inte minst en disa. Sen bar det av mot torö. Sen väl framme efter en massa krokig väg så var vi framme, inte direkt som jag hade fått en bild utav det men men. Sen så lastade vi av och tvättade vi av disa. Så va det massa små tjejer där med deras ponnysar, det var en som jag inte riktigt gillade, men men. Sen så fördrev vi tiden och så vare stallmöte mitt i det kom pappa och jag åkte hem, eller först till kicki och hämtade grejjer. Sen väl hemma gick challe och jag och hyrde en film och sen så åt vi middag framför tvn, hela familjen samlad. Sen så nu ska jag väl snart sova kanske.

Denna dag har väl vart ganska bra, men jag är lite tveksam till det nya stallet, gillade det gamla bättre men men får väl ge detta en chans. Sen gillade jag inte andra saker med dagen heller men blir det för mykt så får jag väl göra nåt åt det. Nu ska jag eventuellt kolla lite greek och sen sova.

Hejdå!

Kommentarer
Postat av: Tess

vi måste göra något någon dag tycker jag, de va länge sen nu ju (:

2008-09-08 @ 08:39:38
Postat av: Daisy

jaa :D

Ena skolan heter de :P <3

2008-09-10 @ 21:27:20
URL: http://daisyahlstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0