En knasig dag ...

I morse så vaknade jag av att klockan plingelingade 07.30, då jag egentligen skulle ha befunnit mig i högdalen om detta hade vart igår. Men som läget var då så hade jag, trot eller ej, sovmorgon. Eller det vill säga hadde tills cissi smsa klockan 06.00 på morgonen!!!! Men jag gick ialla fall upp halv 8 och gjorde mig i ordning och reseplanerade och pilligrejjs. Sen så tog jag min väska och gick med raska steg mot högdalen på grund av den minimala tiden som fanns där mellan då och när jag skulle vara framme. Men jag hann, jag kom till och med tidigare än jessica även denna dag, och som vanligt stod även lars vid busshållplatsen. Jag och jessif hoppade på bussen och började prata med hilena och mitt under den lilla konversationen så började tydligen bussen att rulla och cirkus en kvart senare så var vi framme. Men vi hade ett problem, vart fan skulle vi vara?! På jessicas schema (har även ett jag också men papper och jag kommer inte så bra överens) men i alla fall på hennes schema så stod det att vi skulle vara i lilla aulan. Men för säkerhets skull så gick vi mot klassrummet på andra sidan skolan. Där fanns det fler folk som inte visste vart vi skulle vara. Och då gick hela den klungan som bestod av jessif, johan, natti, putte, victor, lars, anton och jag såklart till lilla aulan. Och så vi kom dit och såg att inte en enda kotte var där så tänkte vi gå tillbaka till klassrummet igen, men helt plötsligt så skriker johan till och börjar små springa och alla andra e hack i häl och så helt plötsligt visade det sig att han såg maria. Så då följde vi bara henne och ida och anders till stora aulan. Sen så vare ju lite dropp in och sen så såg vi på del två på nån skum film som handlade om OS historia. Sen så delade vi in oss i grupper och skulle prata likheter och skillnader, och det var ida bra på så vi andra lyssnade. Sen så kom det till redovisnings biten, då stod ida och pratade och jessica skrev upp allt ida sa medans jag cissi och marieke bara stod och rullade tummarna helt enkelt. Sen när lektionen hade hållt på 10 min längre än vad den skulle så fick vi gå och äta lunch. Till lunch vart det pizza och gurka =) Sen så kilade ida och cissi iväg och hämtade väskor och sen så mötte vi dom på skolgården. Därefter var jag rent tekniskt sätt ledig på grund av att jag skulle befinna mig hos sjukgymnasten klockan ett. Men i alla fall så följde jag med ner till ip och ja hann vara med på 10 minuter lektion. Sen så fick jag skynda mig till tuben och den som inte trodde att jag hann, kan bara fet glömma. Men det som störde mig mest var att det var en jävlans tant som var tvungen att knuffa undan mig när hon skulle gå på tunnelbanan, jag menar liksom var hon så seg att hon inte skulle hinna på om hon inte trängdes?! Men men jag är inte speciellt långsinnt så jag satte mig iaf ner och lyssnade på min musik och åkte mot bosön. Väl framme så fick jag vänta ett tag och sen så fick jag träna. Vart klar lite tidigt så jag hade god tid på mig till bussen, men jag gick och irriterade mig på att det var nån som gick bakom mig hela vägen till bussen, kunde människan inte bara gå om mig. Tydligen inte och sen 5 min senare satt jag på bussen. Och 10 min efter det så satt jag på tuben. Sen av någon konstig anlednig började jag få lite dåliga vibbar av en utländsk snubbe som satt och verkade jätte nervös och jätte stirrig så vid östermalms torg klev jag av. Sen ringde jag mamma, och sen pappa och sen challe men ingen svarade och sen fredrik. Då visade det sig att han befann sig inne i stan, inte allt för långt bort. Så jag knallade till honom och så gjorde vi sällskap på hem vägen. Han hade vart inne i stan med alicia och shoppat, lite najs. Sen så gick jag hem och hittade lillebror vid datorn (ovanligt), sen kom pappa hem och berättade att farmor inte mår så bra vilket inte var kul att höra. Sen så åt vi lite mat och nu så gör vi inte ett piss.

Sen senare ikväll kommer challes polare rikard hit och ska sova och sen så imorron så fyller jag år, helt otroligt nog.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0