PVVP = Palla Vara Vandrande Pinne

Hej!


Om ni nu liksom undrar vad PVVP är så kanske ni får en förklaring av det i mitten på detta inlägg ungefär. Aa så här var min dag då. Klockan var 06.00, då gick alarmet igång men jag ville inte riktigt gå upp, så nästa gång så slog alarmet igång 06.15, ville inte gå upp då heller, sen 06.30 slogs alarmet igång för tredje gången, och fjärde gången som man då kan tro va den sista var klockan 06.45, men jag sov 5min till, gick upp 06.55 för att vara mer korrekt. Ungefär sådär ser alla mina mornar ut. Men i alla fall 07.00 satt jag å åt min frukost, därefter så packade jag min väska och gick med raska steg till högdalen. ringde som vanligt till pappa för att fråga var han va och när han slutade, sen när jag pratat klart med honom så befann jag mig i högdalen. Men dessvärre så var jessica försvunnen (hon hade hoppat ner i brunnen), men jag kännd en ren lättnad när hon kom gåendes där runt hörnet. Vi åkte buss, det var en väldans tyst bussresa. Men tillslut var vi i hallen, som alla andra. Vi började springa, sen så blev det handboll. Jag blev dock jätte yr av alla kullerbyttor som jag tvingades göra. Sen bytte vi om och vandrade till matsalen, köttbullar och pasta mums =) * Sen så gick vi upp och fjollade vid skåpen, sen kom mari, så vi gick och hämtade böcker. * Sen så hade vi klassråd, jag hämtade pengarna till barnen i bolivia och gav det till marie. * Sen så pratade hon och sen vare engelska, vi pratade om boken "Big mouth & Ugly girl". Sen efter det vare matte, vi fick resultaten på våra nationella. * Helt ok resultat, med mvg poäng :D
Efter det så hade vi so och cissi och jag jobbade om Rwanda och när vi väl hade kommit igång med arbetet så började brandlarmet tjuta. Till en början så stannade alla kvar i klassrummet, men sen kom det nån gubbe å skrek att vi skulle ut. * Vi stod där i max 10 min, sen gick vi in igen. * Cissi och jag fortsatte skriva (CISSI DU MÅSTE FÖR FAAAN SE FILMEN) sen helt plötsligt så slutade vi. Jag gick upp med ida och jessif och lämnade datorn, och gick sedan till bussen. Påvägen köpte jag lite jordgubbar och biggaråer (som challe åt upp). Sen så fick jag och cissi stå och vänta på bussen en helvetes lång tid. Tilslut kom den och busschauffören var riktigt trevlig, han önskade alla en trevlig resa och så vidare=)
Sen så fick jag stå i hökarängen och vänta på min buss, så fick prata lite med tessan. Sen kom den bussen och innom en snar framtid så var jag hemma. Väl hemma åt jag middag sen begav jag mig hem till jessica s och spelade kort. Sen så inte för så länge sedan så gick jag hem. Det var väl det.


Har iofs inte berättat vad PVVP är, det var såhär at becca gick förbi i koridoren och då påpekade jessica att hon var pinne, och att jessica kunde dela med sig lite av sitt fett, då höll inte cissi med och så slutade det med att bägge sa Palla vara vandrande pinne. Hade inte full koll på detdär men i stora drag vare så, jag tänkte på annat.


Men nu ska jag checka tvn lite å sen sova till 9 åtminstone imorron, sen ere dramaten som gäller (Drottningens juvel smycken)


Hare så bra, hejdå!

//Micaela


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0