Grönan med frädrik och co ...

Tjoba gott folk!
Har idag vart på grönalund med folket. Dagen började väl med blue water high sen så vare frulle och så tog man en liten dusch. Efter det så åkte vi (Kicki, Erika, Jag och Lovisa) och lämnade Virre hos kevin och dom. Efter det så skjutsade kicki mig till vh där jag tog tåget in till centralen. Jag fick sitta och vänta jätte länge innan tåget började rulla, men tillslut så gick det frammåt. Väl inne på centralen så tog batteriet slut på min telefön, men jag var redan förberädd på det och hade memorerat in mobil nummer och skit i huvudet samt att jag hade bestämt mötesplats med challe och chrille. Väl framme vid slussen så kliver jag upp i fel uppgång men eftersom att jag hittar så bra så kom jag snabbt till rätt uppgång. Där mötte jag folket och så fick jag låna chrilles telefon och ringa freddeleus. Han hade då åkt till sthlm station och fick då vända och åka till slussen. Efter det så köpte vi teliarefil och tankade på challe rays mobil. Och inte minst så mötte vi elin som stod och väntade på sin polare vid pressbyrån, det var länge sen liksom. Efter lite prat så kommer fredrik och vi säger hej hje till elin och knallar mot båten. Såklart missar vi båten och får vänta på nästa och så blev jag lite sjösjuk, det gick även väldans långsamt. Väl framme så äre inte mykt folk som ska köpa åkband och grejs så vi är redan efter 5 min inne på gröna lund.
Tanken som kommer upp då, vart är charlotte kevin ida erik och virre? -vi testar att ringa men vi får inget svar, så vi går mot kvasten (alla älskar kvasten) och nämen där står ju kevin och erik och charlotte så vi hurrar oss fram och innom loppet av 5 min så sitter vi på flygande mattan. Lite knasigt känndes det i magen med flygande mattan som första åket, i alla fall så efter det blev de kvasten 1gången för mig. Efter det så vare lite lunch om man nu kan kalla det de. Sen letade vi efter folket igen och hittade dem vid pop expressen. Där åkte vi en gång till teddy bears punkrocker. Sen så skulle vi möta charlotte och ida och virre på andra sidan vid te kopparna, och ska vi inte åka den frågar då fredrik. Jädrans snabb grej det där och yra klev vi alla av på väg mot stora bergochdalbanan. Challe ray bangade och stod stadigt på jorden medans vi andra tog oss en liten åktur, extreem nästa? Väl i kön till extreem så velar kevin så det blir bara jag fredde och erik som åker och senareså beger vi oss mot pop extressen igen, varför inte ett åk till? Å där ståre nån turk tjej som börjar kaxa med oss, fråga mig inte varför. Kevin gick liksom bara fram till erik och det hade inte spelat nån som helst roll ifall han gick dit eller inte det hade varit lika många platser upptagna.
Sen snurrade vi oss vidare till vilda musen jag och fredrik åkte med ida och viktor, sen efter det så åkte kevin extreem och jag och ida gick och kollade när erik och fredde åkte uppskjutet. Tog dock kort men de liggerpå freddes mobil. Dom överlevde i alla fall och vi gick mot charlotte och co. Men på vägen så vill jag och fredde spela på hjul och hojtar till och sen märker vi att ida e borta men man kan ju int lämna brickorna. Men så snabbt som vi var klara så letade vi rätt på henne och hittade henne orolig ståendes 100 meter bort, stackars liten. Sen efter det hade kevin fått extreem mani och ville inte sluta åka den och jag tror att vi begav oss till lustiga huset, kul var väl det. Efter det så kanske det blev popexpressen åter igen är inte riktigt säker men sen så blev det spökhuset i alla fall. In så gick jag fredde ida kevin och erik men kevin sprang ut så 4 pers återstod. Och i mitten av hela huset hör man ida säga "varför ska jag gå längst fram" hon går då och håller i eriks hand medans han puttar henne framför sig, modigt värre.
Väl ute möter vi kevin och han och erik drar till extreem och fredde och jag till vikinga gungan, sen springer alla mot popexpressen och efter det blev det mat.
Just ja näe nu har jag ljugit efter spökhuset så drar kevin till extreem (sant) men fredrik och jag och erik åker upp i frittfall.

Sen blire popexpressen och mat. Efter det så går fredde och jag och spelar på hjul och efter det så blire sista åket på popexpressen. Efter det så möter vi de vuxna vid stora scenen där nån skjutits ut ur kanonen och vi drar oss hemmåt medans kevin och co stannar och åker radiobilarna. I bilen håller alla på att spy och sen när vi lämnat alla så beger jag och mamma oss till sorunda igen. Men på vägen dit kör vi på en grävling, pang lät det. Men den sprang in i skogen och vi fortsatte. Vid infarten möter vi kicki som ska till kevin och dom och hämta viktor och vi åker vidare och kollar fotboll. Sen vare lite snack och grejs men nu så sitter jag här, freddish väntar på att detta ska bli klart.

-imorron vette fan vad jag ska göra, challe ska väl til matrix, kevin och dom ska lämna erik på tågstationen och kicki och erki ska till östermalm men jag vette faan vad jag ska göra. Är helt seg också så kanske bara ska sova.

men nu e jag klar så hej hej hare
//M


Hur kan man spy på extreem, tjejen brevid erik gjorde det.




 Två äldre personer skulle åka pop expressen men fick inte plats, trotts att en som jobbade där stod och hoppade på stången. "Tyvärr men ni är för tjocka för denhär"

Kommentarer
Postat av: fredde

mickan vilken story! Gick in i mitt hjärta :) Hoppas vi hade kul på gröna lund :D hörs

2008-06-26 @ 00:15:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0