Alla hjärtans dag eller med andra ord en helt vanlig torsdag

Idag kände jag för att gå upp lite tidigare än vanligt för att hinna. Klockan 7 gick jag upp, jag kan inte påstå att jag var jätte party pigg men ja det fick la duga. Efter det var jag ute i god tid och skulle till jessica men halvvägs hittar jag inte mitt busskort. Detta var som jag anade, för bra för att vara sant. Jag pallrade mig hemåt och letade efter mitt förbaskade kort. Tillslut hittade jag det klockan 07.25 liksom. Kom lite sent till jessif med andra ord, detta innebar att halvt springa till bussen med fullproppad väska.
Och vi hann som vanligt. Väl på bussen satte vi oss åt fel håll, det är liksom alltid bra med förändringar i ens liv eller jag hatar som men ibland måste man offra sig för att nån annan ska bli nöjd. Men i alla fall när vi kom till fagersjö så klev en kille av med en ros och ett kort jag och jessi antog att han skulle till sin flickvän. Det var gulligt, men palla gå upp tidigt på morgonen för att ge nån en ros ^^ eller jo kanske kanske inte det beror på till vem.
Men bara för det så slutade inte bussen åka utan den fortsatte till vårt kära gymnasium helt otroligt nog. Där klev vi av och vandrade till hallen och pratade om hur man brukar och bör sova bort alla hjärtans dag. I hallen fanns de inte mycket folk bara jag och jessi. Efter ett tag kom cissi. Det var liksom lite dropp in feeling på träningen. Tillslut vare lite folk och annika och oskar var där så vi fick hämta grejorna. Jessi hade lite problem med de tunga grejjorna som då var en plint med vikter medans cissi och jag gick å bar på våra 15 kilos vikter. Snabba va vi med det men sen började vi springa och sen lite styrka i en timme och därefter blandad styrka med individuell teknik osv. Sen när vi skulle duscha och grejs så märkte jag att tess hade skickat ett sms "ha en trevlig alla hjärtans dag =)" skrevde hon. Jag kom på att sånna skojjiga saker kanske man ska göra och så skickade jag till typ alla på min kontaktlista. Och inte minst till jessif som satt knappt en meter ifrån mig ^^.
Men efter detta där så vare lunch, hjärtformade plättar med sylt och grädde. De va la gott de. Och det är liksom mitt i allt detdär som jessica gör sina sajjk miner, och det är så jag börjar as garva. Hahahahahaha...
Men klockan fortsatte att ticka och så sare bom eller nej det blev engelska. Trevlans liksom men sen blev det matte med nisse, feting skojjig snubbe detdär. Haha sen blev det so med christina jippie liksom älskar so, NOT. Men hon va snäll och bjussade på 5 minuter av lektionen så jag och cissi pallrade oss iväg till biblioteket. Där skulle jag så ha lånat om mina böcker men nej så blev det inte, fick en lapp så jag kunde kolla om jag hade rätt böcker först. Men men det är väl morgondagens sysselsättning. Efter det letade jag efter en viss Ove även kallar "morfar". Han skulle hämta mig utanför skolan men nehe där var han inte. Efter 20 min hittade jag honom vinkandes vid parkeringen vid centrum. Han hade nån liten toyota som han hade lånat av min moster, feting cool bil. Men så blev det lite hurry curry till min moster. Skulle med erika på ridningen. Väl framme fick jag min mellis av mormor och hämtade erika samt träffade charlotte och ida. Sen åkte vi till stallet. Allt gick perfa dära. Sen kom vi hem igen och så hämtade pappa mig. Nu e jag hemma och lillebror ska sova så ja måste nog dra snart.

Jag måste även informera om en liten sak som jag såg på tv imorse. Det var typ i frankrike eller italien där folk på alla hjärtans dag köpte ett hänglås, klistrade fast en bild på sig och sin pojk/flickvän och satte fast det i en stolpe eller nåt och kastade nyckeln i en fors/flod/å/sjö. Och för att bryta sin kärlek till varann så var de tvungna att hitta nyckeln. Vilka puckon xD.
Jag tycker även att alla hjärtans dag är en helt onödig dag, det finns andra dagar att visa sin kärlek på varför just en bestämd? Det är bara de som säljer alla alla hjärtans dag prylar som tjänar på denna dag. Så jag fattar inte ens poängen med det hela.

För att förklara min egna kärlek och så vidare så kan jag meddela att jag inte gillar nån alls för tillfället, gjorde det dock för inte så länge sedan. Men när andra personer förändras så blire som det blir.

Om du har tråkigt vilket du borde ha eftersom att det är en tråkig dag så kan du klura på denna;

Vad är det för likhet mellan en sko och en häst?

Eller

Fyra byggarbetare bygger 4 utedass på 4 dagar. Hur många bygger tio byggarbetare på 10 dagar?


Tills nästa gång vi hörs eller syns så kan man ju klura på det om inte annat så hare bra och hejdå.
Nu ska jag gå och sova bort denna jävla dag.


Kommentarer
Postat av: Jessi

haha ja kan svaren på båda ! :D hihi (a)

2008-02-14 @ 21:39:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0