Sommar och sol och bilar...

28 juli


Den 28e juli vaknade jag upp i en röd liten stuga i skogen i sorunda, med vetskapen om att min familj och fredrik inom kort skulle komma och hämta mig. När dom väl kom så packade vi in mina grejjer i bilen och drog mot dalarna. Första stoppet blev strängnäs och alla klev flåsandes ur bilden då den inte har ac. Challe köpte en kebabb och mamma köpte nåt annat och sen så drog vi vidare. Nästa stop blev hedemora, det var alltså min och fredriks tur att käka, en macka var och så beställde även challe köttbullar med mos. Sen drog vi vidare och det näst sista stoppet blev då falun där vi handlade inför kvällens middag.
En halvtimme senare så befann vi oss i söderås, varmt välkomna blev vi av en naken kalle och hans mamma anneli samt erik som mest satt tyst på verandan. Vi chackade in plejset och börjad plocka in alla grejjer och lasta v cyklarna.

Efter allt packande och grejs så drog vi ut på en promenad och när vi märkte att erik var borta så fick vi dessvärre ingen guidning i den lilla byn.
På kvällen skulle vi ut och cykla, hade vi tänkt men då vi bara hade två cyklar så gick inte det riktigt med tre pers. Men anneli lånade snällt ut en av deras cyklar, men vexeln strulade på den så vi fick ta bilen.
På grund av alla bilar så fick vi köra en bakväg förbi travet och upp i backa där vi mötte min syssling hugo och hans mamma lovisa samt hästen. Vi fortsatte dock till vikarbyn och väl framme så var det bara challe som badade, fredrik hade också gärna velat bada men han hade inga badkläder med sig, too bad.
Sen så drog vi hem och åt och så satt vi och pratade med lollo och anneli och kalle i den lilla ladan, efter det blev de hopp i kojjs
.

Minnen xD Fy fan vilken låt xD




29 juli

Denna morgon vaknade jag klockan 9 och väckte freddan och så gick vi ut på en promenad för att bekanta oss med plejset samt att hitta kärnet där man kunde bada. Varmt blev det och vi drog hem utan att hitta något kärn. Mamma hade nu vaknat och frulle blev serverat, vi försökte väcka challe, men det gick inte.
Tillslut vaknade lillebror och efter ett tag befann vi oss i vikarbyn och badade. Klockan 3 så befann vi oss hemma igen efter en sväng på hantverksbyn. Challe och erik satt på en gräsplätt utanför och växlade tankar och åsikter medans jag och fredde gjorde oss i ordning för att gå ner till stan på crusingen.
Jag gick ut och pratade lite med challe och erik och så småning om så cyklade dom ner till centrum. och vi åkte efter.
Vi hade lite picknik med jessica, jennifer och co. Efter ett tag så skulle vi hitta tessan och matilda och fredrik, och under den proceduren så morsade jag på calle och hans gäng som passerade. Sen hittade vi tessan och co. Vi gick omkring lite och sen så drog dom och några timmar senare så drog vi.
Sen så fick man sitta uppe hela natten och vänta på challe som anlände klockan 2. Sen vare godnatt.


Minnen xD





Fortsättning följer...  

Kommentarer
Postat av: madde

aldrig hört någon av dem låtarna xD

2008-08-27 @ 17:39:59
URL: http://drowninglessons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0