Valborg !

Hejsan, det var ett tag sedan sist. Har inte orkat samt inte haft tid och har varit sjuk med mera. Men strunt samma i alla mina anledningar till att jag inte har skrivit, för nu skriver jag eller hur?!
Ja men i alla fall så ere så att idag är det valborg eller ja kungens födelsedag och min kusins dop dag. Ja mycket på en och samma dag, men ska väl berätta lite om denna dag då.


Idag, onsdag (trodde det var torsdag men men man kan ju inte alltid ha rätt) hade jag sovmorgon. Och som alla andra sovmornar så blir jag lätt förvirrad och undrar när bussfan går. Men i alla fall så ringde min klocka vid 06.30 och då slog jag i väg ett litet sms till jessif och frågade om bussen gick 09.57 vilket den gjorde. Sen så somnade jag om, sov då till 08.30. Sen ringde tess men det var tydligen en olyckshändelse, därefter hoppade jag in i duschen eftersom att jag luktade apa och efter det vare frulle. Sen när jag inspekterade datorn samt den nya hemsidan jag hittat (en väldans fiffig hemsida) så loggade datanörden cissi in på msn. Aa vesäntligt eller ej men så vare. Sen så någonstans däremellan hann challe berätta att han skulle bädda alla i familjens sängar och ta disken, tummen upp vere för det och sen knallade jag till bussen. Gjorde min vanliga plingeling till mamma och tiggde skjuts, bussigt värre så lyckades jag övertala henne. Var det min otroliga charm? Eller var det bara tur? Vem vet.. Sak samma men så mötte jag jessica och så kom bussen. Väl på bussen pratade hon om den äckliga gubben med kepsen som hade pratat med henne och sen glott konstigt på henne. Vi konstaterade att allt där hängde på hårfärgen. Efter det så blev det en promenix till hallen. Det blev lite street fotboll på gympan, ganska kul faktiskt. Efter det blev det dusch, man blev ju lite svettig. Aa sen vare mat, nå ris å kyckling helt ok! Efter det så hurrade vi till mattelektionen förgäves eller nisse kom iofs lite senare. Hela mattelektionen var chill alla stod och checkade mösspåtagningen "jag vet inte vad det heter" saken. Kul vare, noot men hällre det än att räkna. Sen vare lite läxförhör på träningsläran, efter det massage.
15.10 slutade vi och jag hurrade mig till mamma som väntade på parkeringen. Jag ville så gärna ha jordgubbar så vi gick och köpte en låda, göttigt värre. Efter det så åkte vi hem till bandithagen. Jag åt lite glass å jordebär och efter det så brännde vi iväg till sorunda, till min moster. I skogen hade de redan startat grillen så det var precis klardigt med maten när mamma och jag annlände. Efter maten så vare chill, jag fixade kusinens hår och sen klockan 19 åkte vi till brasan.
Där så köpte folk lotter så att de kunde vinna bland annat sorundatårta, förihelvete vem vill vinna det??!?!?!?!?! Skarr på den. Sen tillslut så tände de på brasan och partajet var igång. Det regnade och jag väntade på att lottdragningen skulle börja så att man kunde åka hem. Sen väl hemma då ingen hade vunnit något så kollade vi tv och pratade lite. Vi berättade roliga historier bland annat och lekte lekar. Efter det så drog mamma och jag hem, och jag skickade in min läxa. Nu sitter jag här och ja typ skriver.

Jag är svintrött och ögonen går i kors, så jag skall väl här och nu gå och lägga mig. Men gott folk hare bra. Ha en trevlans valborg, även då jag tycker att dagen är meningslös. Men i alla fall, Hejdå! ! ! !
image266
Motto; Säkra kort!
Låt; "like the desert miss the rain"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0