På arlanda på väg till cypern...

... Jag låg och vred på mig och märkte att jag var jätte törstig. Haha men feg som jag är så vågar jag inte gå upp och hämta ett glas vatten, för tänk om jag väcker nån! Då gällde det dessvärre att kunna somna trotts törsten. Jag tror att jag låg och vred mig i mer än en timme utan att kunna sova. Jag tror att jag somnade ett tag sen blev det samma sak igen. Vilken plåga det var. Men min räddning kom när radion slog igång i kickis å villes rum... men jag trodde fel. Jag låg och väntade och väntade.

Efter kanske en halvtimme går Ville upp "Yes!!" tänker jag och rör mig sakta uppåt. Kicki kommer sedan också. Klockan är nu ca 03.15 och vi hjällps åt att väcka Viktor och Erika. Vi klär på oss och ger oss av utan att ha ätit frukost, men jag var inte hungrig.
Vi ska tydligen möta Charlotte & Stefan kl 04.00, så nu bar det av mot dom.
image11

När vi kom frem till lilla lundby möter vi dom, jag minns att kevin satt i bilen och hade tuppkam. Så jävla cool han e asså:P Ja men sen bär det av mot arlanda, vi åker förbi mig nästan, kaninerna och solna och jag sitter och funderar massa.

Tillslut kommer vi fram till parkeringen som heter alfa. Viktor och Erika får sina små väskor sen kommer Kickis och Villes väskor ut mellan stora sen kommer den "minsta" väskan av alla haha min såklart. Enligt mig va den inte så stor, Ville la en liten kommentar "Ska du flytta hemmifrån eller?". Men jag kan glädja mig med att min väska inte var störst, haha det var Charlottes & Stefans väska. Jaja sak samma vi gick nu ca 10 meter till busshållplatsen. Förvånande så tog det inte allt för lång tid innan bussen kom, men den var full kan man lugnt säga. Och vi skulle ju klart in me våra väskor.
image7

Väl framme vid arlanda ska dom vuxna röka, jippi! Sen går vi in och hämtar sånna dära lappar till väskorna och ställer oss i kö till att checka in bagaget. Jag står ju då och kollar omkring efter roligt folk, sen kommer en familj på 4 pers och ställer sig bakom oss, en mamma, pappa, en lillebror och en storebror. Något jag noterade och kommer klart ihåg.

Charlotte och dom ska nu väga sina väskor haha, det var lite övervikt kan man nog säga. Och jag står där å oroar mig för min väska, ska den också väga för mycket? Det gjorde mig lättad när väskan klarade sig hårfint. Ja nu var den biten klar, nu skulle vi bara hitta forex och växla pengar till cypriotiska pund.
Först gick vi bort till ena änden och sen till andra sen va vi faktiskt så smarta att vi frågade vart det fanns så dit hittade vi sen. Nu var det frukost tajm, vi hittade ett litet café nära gaten jag tog en macka och en tropicana juice medans barnen åt bullar :)
 
Å Charlotte drog en historia om att man kunde banta på bullar.
Nu kom den familjen igen som hade stått bakom oss vid incheckningen. Dom skulle tydligen också ät frukost. Jag måste faktiskt erkänna att jag hade lite halvt tråkigt där medans alla satt och prata så jag var uppe på internet och kollade laget.se skit kul.
Efter ett tag så gick vi och jag drog en snabb blick över caféet, men vänta där va nån jag kände igen. Och så såg man Andreas Willson från ondskan gå emot en haha fast jag sa inget till de andra. Efter
ett tag vaknade Charlotte och sen visste hela gänget om att Andreas var dära, "stefan gå och ta kort på honom och kevin" kommer jag ihåg att hon sa men det blev iaf inte av. Jag Kicki och Charlotte tog en sväng till nån liten affär för att köpa dricka till resan. Charlotte tog en titt efter flygplanet och var nöjd med att det var ett stort my travelplan.
image15

 Sedan i sista minuten då när man fick kliva på planet vad händer då? Jo varför inte gå på toa.
Sedan ställde vi oss faktiskt i kön och kom snabbt in i planet, vi satt typ i mitten av planet och jag hade fönster plats och satt brevid Viktor.
Jag och Viktor fick snabbt panik när vi märkte att en lampa ovanför oss lyste, men proffs som vi är tog vi kontrollen över läget.
Sen var det då dags att lyfta, det är så härligt att lyfta tycker jag. Väl uppe i luften går mp3n igång och jag försvinner bort i tankar ett tag medans jag lyssnar på "open your eyes" med snowpatrol.
 image9
Man ser även den härliga sikten över stockholm eller såg man de ? :P
image8
 En knck på axeln och jag kommer ut ur tankarna och det är dags att beställa dricka och sånt och saker om man vill ha till hemresan. Jag beställde en dricka typ juice och sprite och sen en toblerone :) samt en högtalare till min mp3. Sen visar dom den dära filmen om hur man ska bete sig å vad man ska göra om det skulle hända nåt under flygningen. Sen kom filmen igång "Göta kanal 2". Den var lite bra men jag gillar fortfarande 1an bättre.
Jag missade slutet iaf av nån anledning och jag tror att jag kollade ut över det bergiga cypern om jag inte minns fel. Ja nu var vi framme i Larnaca, Cypern...

Fortsättning följer...

Kommentarer
Postat av: madde

Tja mickan, tänkte bara säga att jag också har en lite blogg :P kolla in den vetja
(ps: det är madde så du vet :P ds:)

2007-11-04 @ 01:49:54
URL: http://madeljene.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0