Cypern dag 1

... Väl framme på Cypern är det både blåsigt och varmt som förra gången. Vi får åka buss mellan planet och flygplatsen, sen väntar bagaget.
 
Det tar väl en halvtimme innan bagaget är hämtat. Vi går ut mot bussarna och märker där att alla inte får plats på samma buss. Två får plats i en buss och resten i en annan, lyckat! Kevin och Stefan åker i ena och vi andra åker då självklart i den andra bussen. Städerna är faktiskt väldigt fina men däremellan är det lite mer annorlunda. Resan tar väl si sådär 20-30 min och sen kommer de andra två lite senare än oss så vi får vänta. Alla ställer bagaget utanför receptionen och lämnar mig ensam kvar. Sen efter ett tag kom dom tillbaka tack och lov!
Vi går mot våra hus?lägenheter? eller vad man nu säger. Väl framme funkar inte lyset... tror vi, och vi har ingen ac. För att lyset skulle funka så var vi tvungna att sätta fast nyckeln i nån hållare kom vi på. Nu vare på med badkläderna och ut till poolen.
Det var väldigt fint utanför det fanns 4 pooler med barn poolen. Alla badade och var glada sedan blev det eftermiddag och medans ida, viktor och erika vilade så utforskade jag och kevin datorerna.
Jag hade då ett no arbete som jag var tvungen att slutföra på resan så jag satte mig med det och msn och pa. När folket vaknade så var det middag som gällde.
image12

Vi gick ut på stan och letade restaurant. På vägen mötte vi en tjej som då hörde oss prata svenska och hon var bara tvungen att känna på Kevins tuppkamm. Vi fick dessutom reda på att hon var aikare och var svensk och bodde på cypern med sin son. Hon berättade också att man sällan såg nån med tuppkamm på cypern eftersom att cyprioterna inte får ha det i skolan och så vidare. Efter denna lilla trevliga pratstund fortsatte vi i jakt på en restaurant. Vi hittade perfa stället PIZZA HUT! :P Haha där vare görr må jag säga, den restauranten hade de godaste pizzorna någonsin. Och barnen hade en lekplats och leka på.
image13

På vägen tillbaka mötte vi papegojjor, dom var lite coola.
image14

Sedan fortsatte vi våran lilla vandring tillbaka till våra rum och sängar. Fast innan vi sov var vi tvungna att dricka lite thé. Det blev mörkt och alla barnen och vuxna och jag somnade gott, trotts att vi inte hade nån ac.

Sen var den dagen slut, fortsättning följer....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0