Lördag 8/12

Hallojsan!
Igår vaknade jag klockan 06.00 och kunde inte somna om, jag låg och funderade till 07.00 då gick jag upp. Man hade verkligen ingenting att göra, jag tror att jag kollade lite på tv och pratade med pappa. Klockan 08.05 gick jag och väckte mor å bror. Det tog typ en halvtimme och sen var även dom uppe. Vid nio tiden skjutsade mamma charlie till högdalshallen. Jag kollade på julkalendern, haha det var lite läskigt när elfrid stoppade saker i miras väska på åhlens city. Hahahah men mamma och jag åkte till högdalshallen och kollade på challes mach mot sköndal. Sköndal spelade med sitt elit lag och dommaren sög, det kanske var på grund av det som hais förlorade. Jag blev iaf jätte sur, haha men det var jag inte ensam om. Till och med charlies tränare vart sur och blev utskickad ur hallen efter att han hade skrikit åt dommaren som inte dömde utvisning åt en solklar tackling. Det var ju liksom inte så bra. Sen for vi hem och åt frukost och väckte min morbror. Jag satte mig vid datorn ett tag, medans jag väntade på tess och jessica. Dom var väl här vid 12 kanske. Sen hjälpte dom mig att klä mig mer ordentligt och inte gå omkring i gympaskor och träningsoverall 24/7. Och så spelade dom gitarr, det lät hemskt må jag säga. Och så sprayade dom ner hela mitt rum med mousse xD. Ja på vägen ut höll jag på att glömma allt, pengar, busskort, nycklar och mobil. Sen då för att jag så skulle se lite normal ut så tog jag ju då på mig mina skor med klack. Hahah som pratade också om att jag skulle vara mig själv, och redan utanför dörren ville jag byta om till min träningsoverall och gympaskor samt sätta upp håret. Ja men det fick jag inte, jag fick inte ändra nåt. Vi vandrade till tunnelbanan, och åkte till t-centralen. Väl framme skulle vi då gå på den jävla kullerstenen som jag fastnade i, ända fram till gina tricot. Jag och jessica gick in på gina tricot medans tess gick till apoteket och uträttade hemliga ärenden. Jessica köpte en kofta och sen vandrade vi vidare. Efter det gick vi in på H&M där jag köpte en tröja eller vad man nu ska kalla det och jessica köpte en tröja. Jag gick och klagade lite lätt, jag hatar nämligen stora folkmassor och då är det nog väldigt klokt att vara inne i stan. Men nu var vi påväg mot pub, tess skulle köpa nåt till fredrik, och jag tvingades gå på kullersten, jippie. När vi hade vart på pub och tess inte hittade det hon sökte så begav vi oss till åhlens city. När vi nu var på herravdelningen så kom både jessica och jag på att vi behövde gå på toa så vi åkte upp till cafét för att kolla om det fanns en toalett dära. Det fanns det ju inte så klart, så vi sprang till donken. Halv vägs dit fick jag ett sms från Christoffer som sa att han å hans polare var framme. Och dom skulle ju då va framme vid åhlens om 5 minuter. Väl inne på donken va det kö till toan, sen skyndade vi oss tillbaka. Och så ställde vi oss vid utgången vid åhlens. Helt plötsligt kom en turk som var över 50, han gick förbi och blingade till jessica, och han stannade ca 5 meter ifrån oss och as glodde. Lite läskigt xD Vi däremot asgarvade, och gick mot H&M. På H&M fick jag ett sms om att folket var vid stadium, och eftersom att det inte var så långt ifrån så gick vi ut igen. Väl ute fick man höra musik som indianerna spelade, och jag och jessica började prata om facklorna på väggen var äkta eller fejk. Vi stod och väntade och efter en kvart kom tess och började prata om facklorna, det slutade med att alla tre stod och glodde rätt upp. Nu vare kallt och vi var hungriga och folket verkade inte komma, Christoffer svarade inte heller på smsen så vi åkte till gamla stan och kollade på julmarknad. Jessica hittade lite till siva föräldrar och tess köpte lite till sina föräldrar tror jag. Vi åt på taco bar eller vad det nu heter, det va gött. Ja och sen blev det väl ännu mer vandring på kullersten, och jag gick och klagade på mina skor, och allt folk. Men jag måste erkänna att det var lite mysigt ändå på marknaden, det luktade glögg och brända mandlar. Sen åkte vi hem, och jag fick gå ute själv i den läskiga backen. Hemma möttes man av doften av nybakta lussebullar, som jag inte fick va med och baka. Gott vare iaf, sen satt vi hela familjen i soffan med lite ljus och lussebullar och kollade på harry potter. Mamma och pappa gick och lade sig, charlie tog datorn och jag satte mig i mitt rum på golvet och tecknade lite, efter ett tag övergick det till att spela gitarr sen klockan 22 gick jag och la mig.

Ja den dagen kanse inte var den bästa men at umgås med tess och jessica var kul. Och jag är väldigt tacksam att ni hängde med. Ja men nu vet jag inte mer vad jag ska skriva. Men hare gött! hejsvejs! Jag måste bara tillägga att musik och teckna hjälper en att reda ut lite tankar ! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0