Fredag 7/12

Godmorgon i stugan!
Denna dag har varit ganska bra, förutom en sak. Men i alla fall så steg jag upp 7 i morse, och gjorde mig klar. Jag började gå till jessicaf vid 07.17. På vägen mötte jag en tjej i en silvrig dunjacka som gick omkring och visslade och skrattade vartom. Det måste jag berätta att det var lite skumt, samt det att hon gick runt i cirklar om och om igen. Tillslut kom jessica ner och iaktog samma person. Vi pratade lite på väg till bussen och vi kom faktiskt i tid. En sak som jag måste tillägga är att det är helt otroligt att vi inte har missat bussen nån gång, och jag har inte heller tappat bort mitt busskort än det är också lite coolt. Men i alla fall så mötte vi Hilena på bussen. Och vid trollesundsvägen klev Becca på bussen. Väl framme var det ett so prov som väntade. Och det gick väl ganska bra faktiskt, svarade på allt iaf (om det nu är rätt), jag tror att det var lite bra att spela rixdax. Därefter va det svenska, vi diskuterade mest på den lektionen. Och plötsligt nog vart det lunch, köttgryta och ris, inte så pjåkigt. Vi hämtade våra datorer och lekte med dom tills matte lektionen började. Därefter var det dags för engelska. Ja och det var lite roligt när jag fick bra kritik på min text jag skrivit av läraren, vi kom även in på att jag hade engelska kusiner och det jätte viktiga svenska ordet dom har lärt sig "kvistfritt". Alla skrattade iaf. Vi fick sluta tidigare och så gällde det att tajma bussen som gick 59. Jag och jessicaf kom ut kl 54 och väntade på bussen. Kl 14.59 kom becca. Bussen kom inte och det regnade. Klockan 15.08 kom Fia och bussen hade fortfarande inte kommit och mina böcker var helt förstörda av regnet. Vi fyra stog och klagade på dom jävla bussarna och tillslut när vi hade stått och vänta i 30 min så kom bussen. Väl på bussen ringde jag pappa och bad om skjuts men nja det blev inte så. Väl vid trollesundsvägen klev jag av och gick i rask takt hem i ösregnet. Det va kallt efter de ytterligare 15 minutrarna men väl hemma blev det lite varmare. Efter ett tag stod pappa och jag och as garvade åt mailet som Charlies vikarie hade skrivit, om den lilla insidenten med vatten ballongen. Inte nog med det sen var det ett mail från Charlies andra lärare som handlade om ett flygande sudd. Kul var det. När charlie väl kommit hem satte vi oss och kollade på julkalendern, lite nice. Och efter det så tröttnade jag på datorn och satte mig på köksgolvet och spelade här kommer pippi långstrump på gitarren. (Jag måste säga att min familj är lite udda). Tids nog blev det middag och mamma tajmade den perfa. Pappa lagade jätte god mat. Efter maten försvann charlie ut med simpan och christoffer. Jag och pappa blev tvingade av mamma att vandra ut och handla. Nu är jag då hemma och luffar lite. Men jag ska ta och joina mamma nu, det är handboll på tvn. Ikväll ska jag umgås med familjen, och sen sova. Sen kommer också min morbror och ska sova över. Jag skulle egent åka skridskor men jag har typ huvudverk.image49
 Ja men nu ska jag bege mig till handbollen hej hej ! Hoppas att det blir snö till jul!!


image48  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0